Hos Copenhagen Luggage gør vi en dyd ud af at leverer god service. Derfor hjælper vi altid vores kunder med bl.a. beskadiget bagage. Hvad enten din kuffert er gået i stykker under rejsen eller opholdet.
Vi er uddannet igennem flere af de mærker vi fører, og udfører derfor reparationer på mærker så som TUMI, Samsonite og KKDK på eget værksted.
Derudover er vi stolte af at have et tæt samarbejde med bl.a. SAS, Lufthansa, KLM, Icelandair og andre flyselskaber, hvor vi hjælper med skadesager. Herunder kan du se hvordan vores service fungerer:
Hvad gør jeg hvis jeg har en reklamation?
Send en mail med nedenstående informationer til os: Info@copenhagenluggage.dk
- Lav en grundig beskrivelse af skaden på produktet.
- Vedhæft et billede af produktet samt et billede af skaden.
- Vedhæft kopi af kvittering. Hvis varen er købt i vores webbutik, så bedes du oplyse ordrenummer. Er skaden meldt til flyselskab, skal skadesrapport vedhæftes.
*Hvis du har en RIMOWA, TUMI eller SAMSONITE, så er det vigtigt at du oplyser os om serienummeret på kufferten.* Hvordan finder jeg mit serienr?
Indlevering/Afhentning
- Produktet kan frit indleveres i en af vores Copenhagen Luggage forretninger.
- Afhentning efter reparation skal være samme sted som indlevering, med mindre andet er aftalt.
- Der kan efter forudgående aftale bestilles levering med GLS til erhvervsadresse eller pakkeshop.
- Ved forsendelse af produktet efter reparation opkræves gebyr jf. gældende prisliste. Kufferter under 5 kg. koster typisk 70 kr. i fragt og leveres fra dag til dag.
- Er skaden meldt til flyselskabet, skal skadesrapport medbringes.
- Såfremt varen ikke er afhentet senest 3 måneder efter klarmelding fra færdig reparation, bortfalder opbevaringsansvaret og produktet bliver destrueret eller hvis muligt sendt til genbrug.
- I mange tilfælde kan vi udføre reparationen i vores butik mens de venter, såfremt vi har reservedelene på lager.
Reparationsbetingelser
- Produktet bedes være tømt og støvsuget indvendigt før indleveringen.
- I tilfælde af at reparationen skal udføres i udlandet, kan der forventes en reparationstid op til 6 uger.
- Ved reparation på eget værksted, kan der gives prisoverslag inden reparationens start.
- Prisen ved reparation i udlandet kendes ikke på forhånd, der kan ikke altid gives prisestimat før reparationen udføres. Dette kan være forskelligt fra producent til producent.
- Efter klarmelding af reparationen bedes produktet afhentes senest 1 måned fra denne dato. Såfremt varen ikke er afhentet senest 3 måneder efter klarmelding fra færdig reparation, bortfalder opbevaringsansvaret og produktet bliver destruereret eller hvis muligt sendt til genbrug. Hvis ikke andet er aftalt, pålægges et opbevaringsgebyr på DKK 500,- pr. påbegyndte måned. Max op til DKK 1500,-.
Betaling
- Der tages altid DKK 350,- inkl. moms i ekspeditionsgebyr hvis varen ikke er købt hos os.
- Hvis varen er købt hos os og dækket af garantien, så koster det typisk ikke noget.
- Reparation betales ved afhentning, med mindre andet er aftalt på forhånd.
- Ved fremvisning af gyldig skadesrapport kan vi i nogle tilfælde, afregne direkte med flyselskabet.
Garanti og reklamation
- Som udgangspunkt er der minimum 2 års garanti på de fleste produkter, hvis man er i tvivl om garantiperioden, så anbefaler vi at man kontakter den butik hvor man har købt varen. Denne garanti gælder ikke ved transportskader, som eksempelvis er forårsaget under hård behandling af et håndteringsselskab i lufthavnen, her bedes man henvende sig til det pågældende flyselskab som man har købt denne service af. Ellers kan der ses yderligere garantioplysninger i produktets vejledning.
- Hvis man har en reklamation på en vare, som ikke er købt hos os, så tager vi altid DKK 350,- i ekspeditionsgebyr selvom varen dækkes af garantien.
Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan finde kvitteringen på min kuffert eller taske, som er blevet skadet?
- Hvis kufferten ikke er købt hos os, så kan vores personale udføre en professionel vurdering af din kuffert. Du bedes medbringe din kuffert til vores butik på Vesterbrogade eller vores butik på Hellerupvej. En vurdering af kufferten koster DKK 350,- og tager ca. 20 minutter. Hvis du har fået din kuffert vurderet hos os og du senere beslutter at købe en ny kuffert i en af vores butikker, så giver vi en tilsvarende rabat på DKK 350,- ved dit første køb hvis du medbringer kvitteringen på vurderingen inden for 6 måneder.
Håndtering af personlige data
- Integritet og persondata er en primær del af vores forretningsstrategi. Vi opbevarer og passer godt på personlige oplysninger efter gældende lovgivning.